I když se to nezdá, hraní si venku nejen u skákacích panáků pozitivně přispívá k rozvoji sociálních dovedností, které děti uplatní nejen ve školce či škole, ale pomohou jim i v budoucnu během proměny v dospěláka.
Spolupráce a týmová práce – hraním se dětí učí vzájemné toleranci a spolupráci. Musí se dohodnout na pravidlech, pořadí a někdy si upravit hru tak, aby se mohly zapojit i jejich mladší sourozenci. Takže i improvizace je zde zcela na místě.
Komunikace – při hře musí děti komunikovat, aby si vyjasnily pravidla nebo vyřešily spory. Během hry se navzájem povzbuzují a vyjadřují své myšlenky i pocity. Zlepšují si tak své schopnosti vyjadřování a rozvíjí své verbální dovednosti.
Trpělivost a respekt – hraní ve skupině podporuje trpělivost a respekt k ostatním. Hráči se učí vzájemné ohleduplnosti a rozvíjí svou empatii.
Sebedůvěra – během zvládání překážek a bezchybných přeskoků děti upevňují svou důvěru v sama sebe a ve své dovednosti. Každý správně zvládnutý skákací panák za podpory a povzbuzování ostatních dětí posiluje sebedůvěru dítěte. Děti jsou si pak jistější ve svých sociálních skupinách.
Sociální interakce – pravidelná hra a setkávání s vrstevníky podporuje děti při vytváření nových přátelství. Učí děti navazovat kontakty a budovat vztahy, což podporuje jejich sociální vývoj.
Zábava a pozitivní zážitky – společné hraní přináší možnost sdílet radost ze hry a úspěchu. Společnou zábavou a hrou si děti do paměti vrývají vzpomínky a nezapomenutelné zážitky.